PTOLEMY’S ALGORITHM: THE NEW AI PHYSIOGNOMIC
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anonimo Latino, Pseudo Aristotele (2001). Fisiognomica. Il trattato di fisiognomica, a c. di Raina G., Milano: Rizzoli.
Antunes R. (2015), Addio al lavoro? Le trasformazioni e la centralità del lavoro nella globalizzazione, Venezia: Edizioni Ca’ Foscari.
Antunes R., Basso P. e Perocco F., (a c. di) (2021). Socioscapes International Journal of Societies, Politics and Cultures 2: Il lavoro digitale. Maggiore autonomia o nuovo asservimento del lavoro? Milano: PM edizioni.
Appadurai A. (1996), Modernity at large. Cultural dimension of Globalization, Minnesota: Public Worlds series.
Bearzi F., Menga A.L., Orezzi E., Recchi S., Colazzo S. (2020), Aprile 2020. Il mondo della pandemia raccontato dagli adolescenti, Armando: Roma.
Bearzi F., Rodolico D. (2021), Rethinking the space-time of learning: a transformative and democratic opportunity for education systems in a time of pandemic, in Aa.Vv., 2021(2): 307-318.
Broad B. (2006), More work for teachers? Possible Futures of Teaching Writing in the Age of Computerized Assessment, in Freitag Ericsson P., Haswell R. (edited by), Machine Scoring of Student Essays, Truth and consequences; 221-233. Consulted on Fri, 26 Apr 2024 15:42:07 +00:00
Cave S., Dihal K., Dillon S. (2020) a c. di, AI Narratives: A History of Imaginative Thinking about Intelligent Machines, Oxford, accessed 17 Apr. 2024.
Cowan Schwarzt R. (1983), More Work for Mother: The Ironies of Household Technology, Basic: New York.
from the Open Hearth to the Microwave
Del Gottardo E., De Martino D. (2020a), Criteria for distance learning at the time of Coronavirus, Research on Education and Media, 12(2): 1-8.
Del Gottardo E., De Martino D. (2020b), Per un apprendimento videogiocato. Didattica e videogiochi, in De Serio B., Toto G.A., (a c. di), Media ed emozioni. Una sfida per l’apprendimento, Franco Angeli: Milano
Floridi L. (2014), The Onlife Manifesto: Being Human in a Hyperconnected Era, New York: Springer.
Ghersetti A. (1994), Una tabella di fisiognomica del Qabs al-Anwār wa Bahğat al-Asrār attribuito a Ibn ‘Arabī, in QSA 12: 15-47.
Gibson James J., The ecological approach to visual perception, New York: Psychology Press.
Gjergji I. (2021), Istruzione 4.0: l’impatto della digitalizzazione sul lavoro dei docenti scolastici in Italia, in Antunes R., Basso P., Perocco F., (a c. di), Socioscapes International Journal of Societies, Politics and Cultures 2: Il lavoro digitale. Maggiore autonomia o nuovo asservimento del lavoro?, PM edizioni: Milano.
Gui M. (2019), Il digitale a scuola. Rivoluzione o abbaglio?, Il Mulino:Bologna
Harari Y. N. (2021). 21 lezioni per il XXI secolo, trad. di Piani M., Firenze: Bompiani.
Kunitzsch P. (1990), Gerard’s Translations of astronomical texts, expecially the Almagest, in Gerardo da Cremona, a c. di PIZZAMIGLIO P., Cremona:71-84.
Menichetti L. (2017), Tecnologie di apprendimento. Come sviluppare competenze digitali, in Bonaiuti G., Calvani A., Menichetti L., Vivanet G., Le tecnologie educative, Roma: Carocci.
Michéa J. C. (2006), L’enseignement de l’ignorance et ses conditions modernes, Paris : Climats.
Murri S. (2023), “Povertà educante”: le periferie immateriali della relazione educativa al tempo della “platform society” e del pensiero visivo diffuso, in Patera S. (a c. di), Povertà educativa. Bisogni educativi interdetti e forme di esclusione, Milano: Franco Angeli: 129-157.
Nicolai, E. L’Almagesto arabo: alcune note sulle traduzioni greco-arabe di al-Ḥağğāğ e di Isḥāq ibn Ḥunayn-Ṯābit ibn Qurra, QSA 12 (2018): 87-102.
Nicolai E. (2022), A scuole chiuse: assieme oltre l’assenza, in Romeo F. P. (a c. di), Corpo e metafore per l’apprendimento esperienziale: progetti, esperienze e studi di caso, Milano: Franco Angeli: 39-62.
Nicolai, E. (2010). La tradizione greco - latina e arabo - latina del I libro dell'Almagesto. saggio di analisi e traduzione [Tesi di dottorato]
Paparella N. (2020). Bisogni educativi, processi di inclusione e ambienti di apprendimento. In: Del Gottardo E., Maci P. e Scarinci A., Disagio scolastico, bisogni educativi e processi di inclusione. Bari: Progedit.
Romeo F.P. (2021), Investimento affettivo nei processi di insegnamentoapprendimento. Tre criteri per la didattica a distanza nelle emergenze, Open Journal of IUL University, 2(3): 267-279.
Romeo F. P. (2022) (a c. di), Corpo e metafore per l’apprendimento esperienziale: progetti, esperienze e studi di caso, Milano: Franco Angeli.
Sloman S., Fernbach P. (2018), The illusion of knowledge. Why we never think alone, New York: Riverhead Books.
Tarantino A. (2018), Apprendimento esperienziale e padronanza di sé, Brescia:La Scuola sei.
Williamson B., Eynon R. (2020), Historical threads, missing links, and future directions in AI in education, Learning, Media and Technology, 45(3): 223-235.
Williamson B., Eynon R. e Potter J. (2020). Pandemic politics, pedagogies and practices: digital technologies and distance education during the coronavirus emergency. Learning, media and Technology, 45(2):107-114.
Zuboff S. (2019): The age of surveillance capitalism, London: Profile Books.
https://www.oecd-ilibrary.org/education/review-of-the-italian-strategy-for-digital-schools_5k487ntdbr44-en
DOI: https://doi.org/10.32043/gsd.v8i3.1121
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 ITALIAN JOURNAL OF HEALTH EDUCATION, SPORT AND INCLUSIVE DIDACTICS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Italian Journal of Health Education, Sports and Inclusive Didactics
ISSN printed: 2532-3296