LEARNING AND PARTICIPATION IN THE ZETA AND ALPHA GENERATIONS. EMERGING THEORETICAL PERSPECTIVES ON DIGITAL EDUCATIONAL POVERTY AND THE THIRD LEVEL OF THE DIGITAL DIVIDE
Abstract
L'articolo problematizza la povertà educativa digitale con riferimento al terzo livello del digital divide come distanza culturale tra le modalità di apprendimento e insegnamento degli insegnanti e delle generazioni Zeta e Alpha. Il paper esamina anche le modalità di apprendimento e partecipazione delle nuove generazioni alla luce delle emergenze poste dall'IA. Infine, una rassegna sistematica della letteratura pedagogica fornisce raccomandazioni per l'azione educativa e didattica sull'argomento.
Keywords
Digital educational poverty, digital divide, cultural models, artificial intelligence, systematic review
Full Text:
PDFDOI: https://doi.org/10.32043/gsd.v8i3.1137
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 ITALIAN JOURNAL OF HEALTH EDUCATION, SPORT AND INCLUSIVE DIDACTICS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Italian Journal of Health Education, Sports and Inclusive Didactics
ISSN printed: 2532-3296