Cerca


 
Fascicolo Titolo
 
V. 5, N. 4 (2021): NUOVI SCENARI DELLA PEDAGOGIA DELL’INCLUSIONE TRA TRADIZIONE E INNOVAZIONE. CULTURE, POLITICHE E PRATICHE - NEW SCENARIOS OF INCLUSION PEDAGOGY BETWEEN TRADITION AND INNOVATION. CULTURES, POLICIES AND PRACTICES CORPOREALITY AS A TOOL TO PROMOTE INCLUSION IN KINDERGARTEN Abstract  PDF
Valeria Minghelli, Rosanna Perrone, Carmen Palumbo
 
V. 4, N. 4 (2020): The body in emergency and post-emergency pedagogy: educational and inclusive profiles Project on the body of people with physical disabilities between identity, sexual embodiment and sport. Abstract  PDF
Valentina Paola Cesarano, Antonio Ascione
 
V. 6, N. 4 (2022): SOCIO-ANTHROPOLOGICAL APPROACHES TO EDUCATIONAL ISSUES: GROUNDS, METHODS AND EPISTEMOLOGICAL REFLECTIONS AN EMBODIED APPROACH TO INCLUSION AND EDUCATION: EXAMPLES FROM SCHOOL, HEALTHCARE, AND SPORT Abstract  PDF
Monica Simone, Vittoria Colla, Nicola Nasi, Federica Ranzani
 
V. 6, N. 1s (2022) THE BODY AND MOVEMENT AT THE CENTER OF SCHOOL EXPERIENCE. SOME REFLECTIONS ON THE INTRODUCTION OF PHYSICAL EDUCATION IN PRIMARY SCHOOL Abstract  PDF
Alessandra Priore
 
V. 5, N. 3 (2021): MULTI-SENSORY STIMULATION BETWEEN NEUROSCIENCE AND EDUCATIONAL PRACTICE - MULTI-SENSORIALITÀ FRA NEUROSCIENZE EDUCATIVE E PRATICHE DIDATTICHE THE ROLE OF THE BODY IN EDUCATIONAL PROCESSES: PERFORMING ARTS AS A MULTISENSORY STIMULATION TOOL IN AN EMBODIED PERSPECTIVE Abstract  PDF
Lucia Pallonetto, Rosanna Perrone, Carmen Palumbo
 
V. 4, N. 4_si (2020) EMBODIMENT E DAD NELLA PROSPETTIVA INCLUSIVA Abstract  PDF
paola damiani, Filippo Gomez Paloma
 
V. 4, N. 4 (2020): The body in emergency and post-emergency pedagogy: educational and inclusive profiles L’emergenza come dilemma disorientante collettivo. Comunità di docenti in apprendimento. Abstract  PDF
Alessandra Romano
 
V. 6, N. 3 (2022): DEI CORPI, NEI CORPI, TRA I CORPI ARTI PERFORMATIVE e RICERCA EDUCATIVA - OF BODIES, IN BODIES, BETWEEN BODIES PERFORMATIVE ARTS and EDUCATIONAL RESEARCH BODIES AND MULTISENSORY LEARNING: AN EMBODIED READING EXPERIENCE Abstract  PDF
Alessandra Lo Piccolo
 
V. 4, N. 4_sup (2020) In-corporare l’astrazione Veicolare concetti astratti attraverso la danza per una migliore consapevolezza di Sé: un’indagine qualitativa. Abstract  PDF
Ferdinando Ivano Ambra, Luigi Aruta, Debora Mona
 
V. 4, N. 1 (2020): NUOVE TECNOLOGIE PER LA DIDATTICA E L’EDUCAZIONE MOTORIA Il corpo e il testo: il corpo nella realtà aumentata Abstract  PDF
pio alfredo Di Tore, Giovanni Arduini
 
1 - 10 di 10 elementi

Suggerimenti per la ricerca:

  • I termini di ricerca non distinguono le lettere maiuscole e minuscole (case-insensitive)
  • Termini comuni (stop word) sono ignorati
  • Per default, vengono restituiti solo gli articoli contenenti tutti i termini di ricerca (cioè, viene utilizzato l'operatore AND)
  • Combina più parole con OR per trovare gli articoli contenenti almeno uno dei termini; es., education OR research
  • Usa le parentesi per creare query più complesse; es., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Per cercare una frase esatta, usa le virgolette; es., "open access publishing"
  • Escludi termini premettendo un - oppure NOT; es. online -politics oppure online NOT politics
  • Usa * in un termine come jolly per mascherare una serie di caratteri; es., soci* morality troverà documenti contenenti "sociological" sia "societal"