TRAINING INCLUSIVE TEACHERS, THE FOCUS ON "MISSING DIMENSIONS". AN EXPLORATORY SURVEY IN HIGHER EDUCATION

Stefania Morsanuto, Paola Damiani

Abstract


The research investigate the foundational dimensions of the three constructs (Self-efficacy, Empathy, Self-Compassion) and possible correlations, in order to detect the level of development of these dimensions in a population of future educators and teachers specializing in support activities, attending two different academic training courses (24 CFU and Specialization Course), and to identify any differences. It is assumed that theoretical preparation may not be sufficient for the development of the three constructs. In particular, in relation to the characteristics of the training and recruitment paths explained above.

la ricerca intende indagare le dimensioni fondative dei tre costrutti (Autoefficacia, Empatia, Self-Compassion) e le possibili correlazioni, al fine di rilevare il livello di sviluppo di tali dimensioni in una popolazione di futuri educatori e di docenti specializzandi per le attività di sostegno, frequentanti due diversi percorsi formativi accademici (24 CFU e Corso di Specializzazione), e di individuare le eventuali differenze. Si suppone che la preparazione teorica possa non essere sufficiente allo sviluppo dei tre costrutti. In particolare, in relazione alle caratteristiche dei percorsi formativi e di reclutamento sopra esplicitate.


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DOI: https://doi.org/10.32043/gsd.v5i4.547

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